: لطفاً به این محتوا امتیاز دهید

پزشکی که با قصور و تقصیر در انجام وظیفه ، موجب می  گردد، که به بیمار صدمه بدنی غیر عمدی وارد شود محکوم به پرداخت خسارات و دیه است. سهل انگاری و بی احتیاطی پزشک در انجام وظیفه، موجب می گردد که به بیمار صدمه جسمی وارد شود. اما باید گفت که پزشک از انجام این قصور،هیچ گونه سو نیتی نداشته و به تعهدی که نسبت به بیمار داشته، پایبند است و از عمد به انجام فعلی، اقدام نکرده است. با این حالات ممکن است من باب ادعای بیمار، از پزشک شکایت  شود و پرونده ای به طرفیت او در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی مطرح شود. در اینجا پزشک بایستی درصدد دفاع از حقوق خود در محکمه باشد و بهترین دفاعیات را از خود به عمل آورد تا بتواند عدم تقصیرش را اثبات کند. نحوه دفاع در قصور پزشکی، بسیار سرنوشت ساز است. اگر پزشک بتواند اثبات کند که، به تمامی وظایف قانونی که به او سپرده شده پایبند بوده و بدون هیچ گونه قصد و سو نیتی، خدماتی را به بیمار ارائه داده، می تواند روند پرونده را به نفع خود تغییردهد و حکم برائت خود را از دادگاه خواستار شود. در اینجا وجود وکیل قصور پزشکی ،اهمیت به سزایی دارد و موجب می گردد که حقی از پزشک تضییع نشود و بهترین دفاعیات ازپزشک، به عمل آید.

وکیل قصور پزشکی کیست و چه وظایفی در دفاع از حقوق پزشک دارد؟

اگر بیمار، بتواند تقصیر پزشک را اثبات کند می تواند پرونده ای را به طرفیت پزشک در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی مطرح کند و پزشک را به جبران خسارات و پرداخت دیه محکوم کند. در اینجا پزشک محکوم است و تنها در صورتی که عدم تقصیر خود را اثبات کند می تواند روند پرونده را به نفع خود تغییر دهد. پس ملاحظه می کنید که نحوه دفاع در قصور پزشکی اهمیت زیادی دارد و اگر پزشک نتواند عدم تقصیر خود را اثبات کند حکم به محکومیت او صادر شده و بایستی درصدد جبران خسارات و پرداخت دیه باشد. در اینجا وکیل قصور پزشکی اهمیت زیادی دارد. این وکیل قرار است با ورود در روند پرونده وارائه دادن مستنداتی که دلالت بر تعهد پزشک به انجام وظیفه قانونی دارد. بهترین دفاعیات را از او به عمل آورد وحکم برائت پزشک را از دادگاه خواستار شود.

نقش وکیل مدافع پزشکی در جایی که پزشک متهم پرونده است

وکیل مدافع پزشکی، سخت ترین وظیفه را در دفاع از حقوق پزشک دارد. پزشکی که حکم محکومیت او صادر شده و تمامی امارات، دلالت بر تقصیر او به انجام وظیفه پزشکی دارد. این وکیل، با ورود به پرونده کیفری که دلالت بر قصور و تقصیر پزشک داشته سعی دارد که عدم سو نیت پزشک در انجام وظیفه را اثبات کند و ثابت نماید که پزشک با در نظر گرفتن مقررات و موازین پزشکی به وظیفه قانونی خود عمل کرده و کلیه تعهدات قانونی که در مقابل بیمار داشته را رعایت کرده است تا بتواند قاضی را به اقتناع وجدانی برساند و بتواند روند پرونده را به نفع پزشک تغییر دهد و حکم برائت او را خواستار شود. پس در انتخاب بهترین وکیل مدافع پزشکی، باید حساسییت زیادی به خرج داد و وکیلی را انتخاب کرد که تخصص و حرفه خود را به قوانین و اصول پزشکی، اختصاص داده ‌و با به کارگیری ترفندهای حقوقی، سعی بر آن دارد که بهترین دفاعیات را از موکل خود که پزشک است به عمل آورد.اگر شما پزشک هستید و گرفتار پرونده پزشکی، می توانید روند پرونده خود رابه وکلای متخصص تیم حقوقی صدرا بسپارید و از خدمات تیم ما برخوردار شوید.

چرا نیاز به وکیل قصور پزشکی داریم؟

پرونده پزشکی، از جمله پرونده های پیچیده و حساس است که موفقیت و کسب نتیجه مطلوب از آن، وجود وکیل متخصص و زبده را می خواهد. در این نوع پرونده، پزشک باید در صدد دفاع از پزشک باشد و با به کار گیری ادله مستند و مستدل، قاضی پرونده را که حکم بر محکومیت پزشک را داده به اقناع وجدانی برساند که پزشک مرتکب قصور و تقصیر نشده و تمامی موازین و اصول پزشکی که در ماده ۴۹۵ قانون مجازات به آن اشاره شده را رعایت کرده است تا بتواند بدین طریق حکم برائت پزشک را از محکمه خواستار شود‌. هر چند وجود وکیل قصور پزشکی، امری الزامی نبوده و پزشک می تواند خود شخصا انجام امور راجع به پرونده را عهده دار شود اما باید دانست که عدم آگاهی و تجربه قضایی نسبت به پرونده پزشکی، ممکن است به ضرر پزشک تمام شود و او را به جبران خسارات و پرداخت دیه محکوم کند.

چگونه اقدام به بهترین وکیل پزشکی در تهران کنیم؟

برای جستجوی بهترین وکیل پزشکی در تهران، می توانید به طرق مختلفی اقدام کنید و با مراجعه به سایت های حقوقی و جستجوی نام وکیل، بهترین و با تجربه ترین وکیل را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان، برخوردار شدن از خدمات تیم حقوقی صدرا است. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده با وکلای ما در تماس باشید و کلیه سوالات حقوقی خود در حوزه پزشکی را در میان بگذارید.

نتیجه گیری

نحوه دفاع در قصور پزشکی موضوع مهمی است که پزشک بایستی بدان توجه داشته باشد تا بتواند بهترین دفاعیات را از خود در پرونده پزشکی داشته باشد.وجود وکیل قصور پزشکی، که آگاهی و تجربه کافی به قوانین و اصول پزشکی دارد اهمیت زیادی دارد و موجب می گردد که روند پرونده پزشکی به نفع پزشک تغییر کند و عدم تقصیر او را اثبات کند.

پیشنهادات

ما در تیم حقوقی صدرا، به کمک وکلای متخصص و زبده در تلاشیم که بهترین خدمات حقوقی را، به افرادی که درگیر مشکلات در حوزه های مختلف حقوقی اعم از ملکی ، ثبتی، امور پزشکی، کیفری و خانواده و… هستند ارائه دهیم. شما می توانید جهت ارتباط با ما از طریق راه های ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده، در تماس باشید.

برخی از سوالات متداول

۱.وکیل پزشکی، در یک پرونده پزشکی، چه وظیفه ای دارد؟

این وکیل، قرار است با ورود در یک پرونده پزشکی، بهترین دفاعیات را از موکل خویش که، پزشک است به عمل آورد و روند پزشکی را به نفع او تغییر دهد.

۲.چگونه بهترین وکیل پزشکی را در تهران پیدا کنیم؟

با مراجعه به سایت حقوقی صدرا، می توانید بهترین وکیل پزشکی در تهران را جستجو کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!